Jumaat, 12 Jun 2009


Warkah hari lahir buatmu

Dikejauhan ini,

aku titipkan warkah hari lahir buatmu

khas dihari bahagiamu ini

ku coretkan sebuah wadah yang tak ternilai

agar dapat kau tahu

nilai sebuah persahabatan dihati sepi ini

Dengarlah wahai sahabat,

Selamat hari lahir kuucapkan buatmu

Semoga rindu sentiasa berputik dikalbu

Buat mengubati hati yang pilu

Sesungguhnya aku mengenalmu.

Sahabat..

Tiada kata seindah bahasa

Tiada perasaan seindah naluri

Tiada ucapan yang indah untuk dikata

Selain selamat berbahagia

Di hari lahir yang bermakna ini

Sahabat..

Masih terbayang kali pertama ku disini

Menghitung nasib mencari diri

Namun engkau hadir memberi harapan

Untuk menggapai sebuah impian.

Kepuncak tertinggi..

Sahabat..

Sesungguhnya hanya tuhan yang tahu niat tersuci ini

Bahawa engkau tak pernah ku benci

Dan kau juga tak pernah ku iri

Hanya engkau bertakhta dihati

Sebagai pendorong diri…

Ketahuilah wahai sahabat

Saat pertama kita berjabat

naluriku berkata bahawa engkau orang yang hebat

dan akulah yang merasa bangga yang teramat

kerna engkau adalah penyeri yang tersemat

Sahabat..

Tidak ku pinta segunung kasihmu

Tidak ku harap belaian sebuah rindu

Dan tidak ku damba sayangmu seagung-agungnya

Tapi ku hanya ingin kau tahu

bahawa aku menyayangimu seadanya

sebagai teman sejatiku

Selamat hari lahir...

Hanya kata-kata ini yang dapat kuzahir

Kerna aku hanya seorang teman yang tak pernah menzahir

Walau ceria sentiasa terpamer

Namun sikapku tak pernah terlahir

Kerna hanya tuhan saja yang tahu

Siapa diriku dihatimu

Dan siapa dirimu dihatiku...

Masih tergambar dihati ini

Saat pertama kali kita berpaling arah

Mempamer keegoan melelap kasih

Minimbus sayang dan menghancur ikatan

Tika itu leburnya hubungan kitaa…

Kerna adanya sengketa

Tapi kau hadir dengan bercanda

Kau hadir mengungkap kata

Kau hadir bangkitkan cinta

Dan kau hadir meluahkan rasa

Menggamit sayang seulik mesra

Sahabat..

Maafkan segala kekhilafan

Semoga panjang umur

Dan diberkati ilahi

Terimalah aku disudut hati tersucimu..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ceriakan harimu

selamat datang ke laman seni sastera islam...sebarang pertanyaan, hubungi 0133191229 atau e-mail: liza87_iza@yahoo.com
- Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.

- Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah.

Mengenai Saya

Foto saya
USIM, Nilai, Negeri Sembilan, Malaysia
kesederhaan buatkan saya rasa bahagia kerana terhindar dari sifat tamak. hidup saya akan lebih tenang jika terisi dengan kalamullah dan tinta-tinta raudhah.

Mengapa lelaki suka berpoligami?